CHR
Rewind Tour
Concept · Branding ·
Launch ·
Gamification ·
Music · Innovation
· Multiplayer
Om de lancering van de Toyota CH-R tot een succes te maken, creëerden we in samenwerking met twee partners, 'Loft Epicurien' en 'New World', een digitaal ecosysteem. De briefing was als volgt:
- Ontwikkel een spannende ervaring in een stedelijke omgeving en bouw een emotionele band op met het doelpubliek, met name jongeren.
- Verhoog de bekendheid van het merk, het aantal bezoeken aan dealers en het aantal proefritten met de auto.
Dankzij waardevolle inzichten uit Big Data hebben we een verrassende activering ontwikkeld om te ontdekken wanneer muzikale voorkeuren zich vormen. Uit onze bevindingen bleek dat vrouwen rond de leeftijd van 13 jaar hun voorkeuren ontwikkelen, terwijl dit voor mannen iets later is, rond de leeftijd van 14 jaar.
Met deze waardevolle informatie in gedachten, creëerden we een indrukwekkende fygitale activering. Een roadshow werd opgezet op verschillende locaties in België, waaronder stadscentra en festivals, waar zowel online als offline een interactieve muziekquiz plaatsvond, boordevol boeiende content.
Voor de activiteit op locatie konden maximaal 4 deelnemers de wedstrijd spelen in een Toyota. Online was het mogelijk voor individuele deelnemers om mee te doen.
Elke deelnemer vult zijn geboortejaar in, waardoor er een persoonlijke afspeellijst wordt gegenereerd en samengesteld met nummers van toen ze 13 jaar oud waren. Daarnaast bevat deze afspeellijst een muziekquiz gebaseerd op de nummers.
Elke deelnemer wint een prijs en ontvangt een link om hun quiz en verrassende afspeellijst te delen.
Tijdens de actie in de Antoine Dansaertstraat in Brussel nam een vader plaats in de auto samen met zijn dochter. Het meisje voerde de geboortedatum van haar vader in en het spel stelde een bijpassende afspeellijst samen. De vader herkende met plezier de hits, presteerde vol trots tijdens de quiz en genoot van de bewondering van zijn dochter.